reklama

Čarovná vôňa vianoc

Bolo krátko pred vianocami a ja som ako každý rok riešil problém so zháňaním vianočných darčekov. Prechádzal som okolo nádherne vyzdobených výkladov a premýšľal som, akým darčekom by som potešil svojích milovaných.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Čím viac obchodov som navštívil, tým menej som mal jasno, čo by to mohlo byť. S pocitom bezradnosti som si zapálil cigaretu a vedel som, že dnes už nič neporieším. Pobral som sa teda domov. Cestou som prechádzal okolo malej tržnice, kde uzimený chlapík s medovinou v ruke, predával vianočné stromčeky. Do nosa mi prenikla nádherná vôňa borovice, ktorá ma prinútila zastaviť sa pri tejto hromade živých stromčekov. Vdychoval som plnými dúškami túto omamnú vôňu, ktorá vo mne zrazu oživila spomienky na moje detstvo a na tu nádhernú vôňu vianoc, ktoré sme ako deti preživali. Vôňu, ktorú som cítil ako malý chlapec, keď sme s tatkom priniesli z lesa peknú borovicu. Osadzoval ju do stojana vždy ráno, na Štedrý deň. Na sebe mal prešívaný kabát, na hlave čiernú baranicu po dedkovi a krásne voňal živicou. Môj zrak spočinul na jednej z chlapikovích borovíc a mne sa na chvíľu zazdalo, že na nej vidím cukrové želé, babičkinu domácu varenú čokoládu, vlašské orechy a jabĺčka. A taktiež neodmysliteľné cukrové salónky. Rôznofarebné vianočné gule a ozdôbky, ktoré sme s radosťou podávali mamke, keď zdobila stromček. Bola to tá istá vôňa, ktorú sme cítili, keď sme si po Štedrej večeri prišli pod vianočný stromček pre darčeky. Izba v ktorej stál, nebola veľmi vykúrená a tak sme sa po spoločnej modlitbe a poďakovaní sa P. Bohu, presunuli opäť do teplej izby. Vo veľkej kachľovej peci nádherne praskal oheň a my sme sa tešili z vybaľovania darčekov. V izbe bolo príjemne a veselo a my sme sa rozprávali dlho do noci. Napokon sme spoločne išli na polnočnú sv. omšu. Po návrate z kostola, nás čakali tradičné varené domáce klobásky...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kdesi z diaľky som začul hlas: Mladý pán, vybrali ste si? S úsmevom som pozrel na chlapíka a poďakoval som s tým, že už doma stromček mám. Umelý. A tak som sa pobral preč. Vonku nádherne snežilo a ja som si domov niesol jednu krásnu spomienku. Dnes mi vianoce voňajú trochu ináč. Vytvorili sme si s mojou rodinkou svoju vlastnú vôňu vianoc. A ja v kútiku duše dúfam, že raz aj ona zostane hĺboko v srdci mojích detí tak, ako zostala vôňa vianoc nášho detstva, v tom mojom.

Ján Bilek

Ján Bilek

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývalý profesionálny tanečník, s dušou cestovateľa a dobrodruha, pre ktorého je rodina tým najväčším darom. Zoznam autorových rubrík:  Z cestovaťeľského denníkaRodinaOsobnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu