reklama

Anglicko - tak, ako mi ostalo v spomienkach

Keď som v roku 2005 po prvýkrát odlietal do Veľkej Británie, nemal som nejake veľké očakávania. To, čo som si pamätal z médii o tejto krajine, ma len utvrdzovalo v tom, že táto časť európy ma vôbec neláka. No keďže som tam odchádzal pracovne, nejako zvlášť som to teda neriešil. To som však ešte netušil, že tam objavím miesta, ktoré sa mi tak hlboko vryju do srdca a na ktoré mi zostanú nádherné spomienky po zvyšok života.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Pravdepodobne drvivú väčšinu turistov, ktorá navštívi anglicko, najviac láka Londýn. Nedá sa im to vôbec zazlievať, pretože je to v skutku úžasné veľkomesto. Multikultúrne, cosmopolitne, s množstvom starobylých pamiatok a ktoré zvlášť v letných mesiacoch, dýcha nezabudnuteľnou atmosférou. No a práve vďaka tejto skrumáži rôznych národov a kultúr, tu máte problém stretnúť " pravého " angličana.

Obrázok blogu

Miesta, ktoré ma chytili za srdce, sa nachádzajú v juhozápadnej oblasti anglicka, v Gloucestershire. Samotné mesto Gloucester, ako aj starobylé šľachtické sídla, nachádzajúce sa všade navôkol, no najmä čarokrásne malé dedinky, v ktorých jediným stavebným materialom je kameň a drevo. A keď si toto všetko zakomponujete do nádhernej prírodnej scenérie, je to hotová pastva pre oči aj ducha. Nie je preto divu, že predkovia členov kráľovskej rodiny, pochádzajú práve z tejto oblasti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tieto miesta vám dajú pocit, že sa tu zastavil čas. Nikto sa tu nesnaží nič modernizovať, skôr naopak. Snažia sa všetko zachovať v čo najpôvodnejšom stave a sú na to patrične hrdí. Nie je ničím výnimočným, vidieť tu počas dňa skupinky ľudí, jazdiacích na koňoch, až máte pocit, že ste v úplne inej dobe. Sú tu taktiež miesta, kde si tieto nádherné zvieratá po ukončení aktívnej pretekárskej kariery, užívajú takpovediac "konský dôchodok" v lone panenskej prírody. Ľudia sú tu veľmi príjemní, so zmyslom pre typický anglický humor, ktorému ale časom prídete na chuť.

Obrázok blogu

Počas posledných štyroch rokov môjho pôsobenia v tejto krajine, som si zamiloval aj Oxfordskú oblasť a taktiež Cambridge, no Gloucestershire ostane navždy mojím favoritom. A musím len súhlasiť s názorom jedného staručkého angličana, ktorý mi povedal: Ak chceš ukázať svojím priateľom pravé a nefalšované anglicko, priveď ich sem...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Ján Bilek

Ján Bilek

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývalý profesionálny tanečník, s dušou cestovateľa a dobrodruha, pre ktorého je rodina tým najväčším darom. Zoznam autorových rubrík:  Z cestovaťeľského denníkaRodinaOsobnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu